Boten

besökare denna månad besökare denna vecka besökare denna idag besökare online

söndag 28 september 2008

The Texas Chainsaw Massacre eller Jack The Ripper får detta att blekna.




Det var en magisk septemberkväll - höstluften, den halvkrispiga vinden som fick en att vilja dra upp jackan i urringningen och dra upp händerna i ärmarna. Och så en rund fullmåne på det, starkt lysande och rund som ett klot, täckt av ett disigt månmoln som snabbt svävade förbi månskenet.. En groda satt mitt på vägen. En sådan där stor, fet groda, som ser så äcklig ut, men.. som man ska pussa på - så blir det en prinssesa eller va det tvært om ???.I en animerad film hade den i alla fall blivit det... Jag hoppade in i bilen, vred om nyckeln och körde några meter. Ops slut på bensin.

Från att ha varit en prins i en Disney-story, ute på en magisk kvällstripp, blev jag den där dumma blondinen i en skräckfilm a la Scream. Sent på kvällen, inte en människa syntes till och jag satt i en liten bil. Skränande hiphopmusik väste ur de trasiga högtalarna. Körde in vid en öde bensinmack. Just det. En sådan besinmack som man blir mördad i i typ en screamfilm. Eller en sådan öde bensinmack som det rullar in en gigantisk lastbil, innehållande en chaufför som så klart är en brutal mördare.

Jag kastade mig ur Mondeon, kikade åt båda sidorna, kikade också upp och ned och bak och fram samtidigt så att huvudet höll på att vridas ur led. Höstluften drogs ned i mina lungor. Det var nu mördaren skulle komma fram ur den nedstängda och kolsvarta Preem-kiosken. Han stod säkert reda där inne under sin mask med ett gigantiskt svärd i handen (redan lite blodigt eftersom han hade hunnit med ett par bensintankande offer innan mig...) Jag höll i bensinstankpumpen och såg hur kronorna och litrarna sakta men säkert höjdes. Samtidigt korsade jag benen och gungade lite för att dämpa min kissnödighet... Och jag väntade på att mördaren skulle komma, men inget hände.

70 spänn bensin och några sekunder senare..., that's enough. Jag sprangtrippade bort till förarsätet, slängde upp dörren, vred om nyckeln och hade lagt i körväxeln D, (Drive alltså) nästan innan jag själv satt på sätet. Då slog mig tankan - ja, just det. Var är mördaren i sådan här situation? I baksätet såklart! Han hade redan hunnit in. Han satt där och väntade på att jag skulle se hans mördarblick i backspegeln. Jag vände mig om........

-------------------------------------------------------




Vad lær man sig av detta jo :

Som dom gør i Timrå, Att hålla en låg profil , men ændå åker dom runt med ballongdæck ,hur går det ihopp..???

Det ær inte lætt va blondin. Men snygg det ær enkelt att va.så ær det barar =)
Sedan gør det ju inget om man har en snygg kropp oxå , man vill ju inte att någon arm eller nåt går av , Till å Från eller Av å Till som vi sæger hær i Norge

3 kommentarer:

  1. Hade du bara berättat i förväg att du skulle till just denna mack den där kvällen hade jag hunnit komma dit och gömma mig inne i den. Hade t.o.m tagit med mig ett svärd eller en stor kniv.

    SvaraRadera
  2. Det var bättre för?eller! Det förflutna kan man inte påverka, men framtiden kan man styra..Vissa vill vara nån som man inte är,och vissa måste ta nåt för att få till det;-)Det gäller landa och hålla en låg profil,och vara den man är..Sköt om dig...Hälsningar. En hård fungerad ÖDMJUK timråbo med 55 profil.......

    SvaraRadera
  3. Det glædjer mig att denna sida ger respons , en tanke eller bara kærlek .........

    SvaraRadera